niedziela, 23 lutego 2014

Arilyn Szpetna

Autor: Marek „Planetourist” Golonka

1. miejsce w konkursie


AGrzes

  • Postać tła do wprowadzenia do kampanii z wątkiem pobocznym, nie wyzwanie do wplecenia do pojedynczej przygody.
  • Pomysł ze zbieraniem punktów zaufania ciekawy, ale jeśli wprowadzić go jawnie to gracze od razu będą wiedzieć, że coś jest na rzeczy a jeśli tajnie (liczy tylko mistrz gry) to nie wiem czy to nie nadmiar komplikacji.
  • Nie za bardzo widzę, co miałoby skłonić postaci do zainteresowania Arilyn i chęci poznania jej tajemnicy.

Aravil

Praca wygląda mi na wstępna i uważam, że brakuje w niej istotnych elementów (vide rozpiska systemu punktowego) Poza tym, praca jest dość średnia pod względem poprawności językowej. Jest trochę błędów stylistycznych i interpunkcyjnych tj. stosowanie dużych liter.

Kamulec

Statystyki
Do rozpiski mechanicznej pasuje określenie „to jest kolejny typowy paladyn”. Rozkład atrybutów z PMP, brakuje podania zużywalnych przedmiotów. Jest też trochę błędów:

  • 7 nie wydanych punktów umiejętności
  • Krytyk długiego miecza
  • Niepoprawna KP w stanie nieprzygotowania
  • Liczenie premii z tarczy jako premii z pancerza
  • Hełm wchodzi w zakres pełnej zbroi płytowej.
  • Nazwy atutów powinny być zapisane wielka literą.
By ta część pracy była przydatna dla 3-poziomowego BNa, jego statystyki powinny być albo ciekawe, albo dopracowane. Tutaj nie mamy niestety ani jednego, ani drugiego. Przypisanie Arilyn Charyzmy 15 uważam za złe rozwiązanie. W związku z brakiem pewności siebie, właśnie tę cechę powinna wg mnie mieć obniżoną.

Klątwa

  • Niezbyt przekonuje mnie opowieść, w której potężny (o nietypowych mocach) sukkub na cel swej zemsty wybiera akurat mało znaczącą paladynkę.
  • Zastanawia mnie też, czemu klątwa ta nie została po prostu przełamana.
  • Strata w walce skrzydeł i ogona tak, by ich ślady były niewidoczne pod zbroją, wydaje się mało wiarygodna.
  • Wydaje się, że obrażenia ciała nie powinny być uwzględniane przy zmianie wyglądu.
Nie są to twarde zastrzeżenia, ale historia mnie nie przekonała.

Wyzwanie

Autor pracy zdaje się zakładać, że BG stawiają sobie za cel zdobycie informacji o Arilyn, podczas gdy nie widzę w niej niczego, co by ich miało do tego motywować. Szpetna, wycofana kobieta to nie postać, której historię gracze zapragną odkrywać.

Zbieranie punktów to jakiś pomysł, ale niestety zostało tylko zasygnalizowane, bez rozpisania, jak miałoby wyglądać. Dobre wprowadzenie systemu punktów, jako pewnego urozmaicenia, to wyzwanie, ale dla prowadzącego, nie o to zaś w konkursie chodziło.


Podsumowanie

Pomysł z klątwą nie jest zły, pomysł z punktami do rozważenia. Praca to jednak niestety tylko wstępny szkic czegoś, co można użyć na swojej sesji.

Merwix

Sama idea paladynki w jakiś sposób związanej z sukubem nie jest najoryginalniejsza. Przecież nawet WotC w Fight Club umieściło projekt i krótką historię sukuba paladynki, że nie wspomnę o innych pomysłach tego typu, które są w sieci. 

Punkty strasznie kojarzą mi się z rozwiązaniami rodem z NWN 2 itp. gdzie zdobywa się "punkty wpływu". Nie jest to coś co warto przenosić do normalnej gry fabularnej, gdzie nie trzeba ograniczać się do wybranej listy możliwości dialogowych.

IMO praca niedokończona, jest to też bardziej pomysł na postać BG/kompan niż pojedyncze wyzwanie.


Radnon

Gdybyśmy przyznawali miejsca, to Arilyn w moim osobistym rankingu zajęłaby zdecydowanie pierwsze miejsce. Spodobał mi się pomysł na pomysł na postać, która odwraca pewien schemat (szpetota jako coś bardzo subiektywnego i względnego) a przy okazji jest atrakcyjna do prowadzenia i może pełnić w przygodzie całkiem dużo różnych ról. Dodatkowo może się poszczycić całkiem klimatyczną historią, która twórczo wykorzystuje motyw klątwy i przy okazji daje pole dla ciekawych scen fabularnych. Na plus zaliczam też wprowadzenie (być może inspirowanego Pathfinderem) mechanizmu zdobywania wpływu, który ułatwia śledzenie nastawienia Arilyn do postaci graczy. Trochę tylko szkoda, że nie jest on bardziej dopracowy i sprawia wrażenie dopisanego w pośpiechu.

Czy praca ma inne wady? W kontekście rywalizacji popełnia ten sam grzech to wszystkie pozostałe teksty – nie jest wyzwaniem. To typowy bohater niezależny z możliwością rozwinięcia długiego wątku pobocznego. Dla części osób wadą może być dość liberalne potraktowanie części mechanicznej, bo nie wszystko jest tutaj zgodne z literą zasad podręcznikowych.


Generalnie jest to jednak zdecydowanie najlepsza praca ze wszystkich, które wpłynęły na konkurs, a autorowi należą się gratulacje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz